رویداد «دانش بازی» با حمایت پارک پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ارائه ایدههایی به منظور جذابیت عرضه علم و فناوری برگزار میشود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رویداد «دانش بازی» به منظور ارائه ایدههایی از جنس بازی، سناریو، معماری، طراحی خدمات و یا هر ایدهای که دستگاههای موجود در پارک فناوری پردیس معاونت علمی را به شکل جذابتری به مخاطبانش عرضه کند، برگزار میشود.
ارائه جذاب پدیدههای علمی و فناوری در قالبی ساده و همه فهم ، یک جاذبه و شوق علمی در مخاطبین ایجاد کرده و باعث ایجاد انگیزه و علاقهمندی به علوم و فناوری و فرهنگسازی و ترویج میشود.
این مراکز در کشورهای پیشرفته از سابقهای صد ساله برخوردار هستند و با نام science center , science & technology centerخوانده میشوند. مراکز مورد اشاره در گستره طیفی واقعند که یک طرف آن شهربازیها و در طرف دیگر طیف آزمایشگاهها قرار میگیرند. پارک فنآموز در میانه این طیف قرار گرفته و سعی دارد از مزایای هر دو طرف طیف بهره ببرد.
تجهیزات نصبشده در این مرکز، به گونهای است که پدیدههای علمی و جلوههای فناوری را به شکلی زیبا به نمایش میگذارد و میتواند شوق و انگیزه آموختن را در بین دانش آموزان و عموم مردم افزایش دهد و محرك خوبي براي تحصیل دانشآموزان و نيز مكمل خوبي براي آموزشهاي رسمي در مدارس و فرهنگسازی و ترویج در جامعه باشد.
پارک فنآموز سه هدف ایجاد محیطی شاد و مفرح و سرگرم کننده برای تمام اعضاء خانواده؛ آموزش علوم و فناوری؛ تاتیرگذاری فرهنگی وایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس از طریق تجهیزات ساخت ایران را دنبال میکند.
خدمات پارک فن آموزاز طریق یکی از شرکتهای عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی ارائه میشود. این شرکت طراح و سازنده انحصاری تجهیزات علمی - تفریحی در این سطح از کیفیت و تنوع در کشور است و تا کنون 11 مرکز علمی تفریحی در کشور راه اندازی کرده است.
چالشهای دانش بازی
چالشها و مسائل پیش رو در برگزاری رویداد «دانش بازی» توسعه پارکهای علمی فن آموز بر بستر گیمیفیکیشن، توسعه طراحی خدمات جانبی پارک، پیشنهاد معماری و فضاسازی پارکهای علمی و همچنین ارتقا طراحی دستگاههای موجود است. در این رویداد سه کارگاه آموزشی کارگاه خلاقیت، کارگاه ایده کاوی، کارگاه گیمیفیکیشن برگزار میشود.
دستاورد شرکتکنندگان
دستاورد شرکتکنندگان رویداد «دانش بازی» حضور در کارگاه خلاقیت و آشنایی با ابزارهای تفکر خلاق، حضور در کارگاه ایده کاوی و آشنایی با متدهای خلق و پرورش ایده، حضور در کارگاه گیمیفیکیشن و آشنایی با ادبیات و روشهای بازیسازی، فرصت تجربه کار تیمی و حل مسائل و چالشهای واقعی یک صنعت، فرصت آشنایی و همکاری با مربیانی با تجربه در مدت زمان رویداد و همچنین فرصت حضور در اکوسیستم کارآفرینی پارک فناوری پردیس خواهد بود.
گروههای مخاطب دانش بازی
در رویداد «دانش بازی» دانشجویان، فارغالتحصیلان و یا شاغلین در صنعت بازیسازی؛ افراد مرتبط با صنعت سرگرمی/ واحدهای تحقیق و توسعه؛ دانشجویان، فارغالتحصیلان و یا شاغلین رشتههای هنر/ سناریونویسی/ کارگردانی/ داستاننویسی/ گردشگری؛ دانشجویان، فارغالتحصیلان رشتههای فنی مهندسی؛ دانشجویان، فارغالتحصیلانIT و تکنولوژی و همچنین معلمان مدارس میتوانند شرکت داشته باشند.
رویداد «دانش بازی» در تاریخهای 20 آبان ماه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار میشود.
//isti.ir/ZZbb
ارسال به دوستان